Nieuws & Inspiratie

Uniek: interview met de directie van Synofit en Synocare

Ter gelegenheid van het 10-jarig bestaan van Synofit Europe B.V. publiceren wij een uniek interview met de directie. Al 10 jaar staan Camiel Hofstee en René den Admirant aan het roer van Synofit. Het begon allemaal met één product voor de gewrichten, Synofit Vloeibaar 400 ml (het huidige Synofit Premium Plus Vloeibaar). 

De productlijn is nu heel uitgebreid. Er is voor iedereen wel wat wils! Hoe is de ontwikkeling van het assortiment door de jaren heen geweest?

Camiel: Toen de vloeistof en de capsules voor de gewrichten een groot succes bleken te zijn, volgde vrij snel de Gel die uitwendig werkt op het lichaam. Onze fabrikant wilde alleen maar absolute topproducten maken, en daar konden we ons helemaal in vinden. Wij hadden als voorwaarde dat het altijd Liquid Capsules moesten zijn voor de betere en snellere opname, en we houden van unieke ingrediënten en combinaties. Vandaar dat het wel even duurde voordat de goed uitgebalanceerde producten voor hart en bloedvaten en voor botten erbij kwamen. Nu zijn ze, samen met de Skin Repair Cream, niet meer weg te denken uit ons assortiment.

Hoe krijgen jullie het voor elkaar om steeds zulke kwalitatieve producten ‘uit de hoge hoed’ te toveren?

René: We zijn sterk in het opsporen van de behoeften die leven binnen onze doelgroep en in het ontwikkelen van unieke oplossingen daarvoor, die nog niet op de markt bestaan. En dat altijd in een vloeibare formule; dáár zit onze kracht. Het feit dat onze productie- en researchafdeling in Nederland zit, maakt ons heel flexibel en daadkrachtig.

Hoe kwamen jullie op het idee om Synopet en Synocare te lanceren?

Camiel: Synocare is ontstaan doordat er producten bij kwamen die niet echt iets te maken hadden met het bewegingsapparaat – waar Synofit voor staat. De Synocare Skin Repair Cream en Synocare Cardio Plus zijn beiden topproducten, voor respectievelijk huidbeschadigingen en voor hart en bloedvaten. Synopet is eigenlijk het veterinaire product waar het allemaal mee begonnen is voor Synofit. Synopet omvat de dierenproducten voor honden en katten en een mooie lijn voor paarden. Het was er eigenlijk al, maar heette toen nog geen Synopet. Toen de fabrikant vroeg of wij dat ook wilden gaan doen is de naam Synopet ontstaan. Zo zijn alle producten uiteindelijk één grote familie.

Gebruiken jullie zelf ook producten van Synofit en Synocare?

Camiel: Ik gebruik elke dag de Curcu Plus, de Cardio Plus en Calcium Plus.
René: Jazeker! Ik gebruik Premium Plus, Curcu Plus en de Synocare Cardio Plus. Ik kan echt niet zonder.

Wat vind je het leukst om te doen voor Synofit en Synocare?

Camiel: Het bedenken van nieuwe producten, en vooral het op zoek gaan naar nieuwe mogelijkheden voor ons merk in het buitenland.
René: We hebben een geweldig team van hele goede mensen die voor Synofit Europe B.V. werken. Het aansturen van dit team, en zien wat voor een goede ideeën ze hebben, is voor mij nu het leukst om te doen. Naast het creëren van internationaal succes.

Het jaar 2020 was voor velen een lastige periode. Hoe was dat voor Synofit?

Camiel: Het was afwachten hoe het in de winkels zou gaan. Toen er maar 3 mensen per winkel binnen mochten zijn, zagen we de omzet wel teruglopen. Online bleef het wel erg goed gaan. Momenteel gaat het weer goed, maar nu de tweede golf zich aandient, zijn veel dingen weer onzeker. Niemand weet hoe dat zal gaan, dus wij ook niet.

En nu gaan we vooruit kijken. Hoe zien jullie de toekomst van Synofit Europe B.V.? Zijn er plannen die we al mogen weten?

Camiel: We zijn een hele mooie samenwerking met Prins Petfoods in Veenendaal aangegaan. Zij zullen ons veterinaire product wereldwijd meenemen. Daar verwachten we veel van.
René: Met onze nieuwe verfrissende verpakkingslijn, producten die de top zijn binnen ieder segment, zijn onze merken helemaal klaar voor de komende 10 jaar. We denken dat er nog heel veel groeikansen zijn voor onze producten, zowel in Nederland als daarbuiten!